اتوگالری علیرضا

عکس و نقد و بررسی خودرو

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین خودرو های ایرانی برای مسافرت را بشناسید

بهترین خودروهای ایرانی برای مسافرت طبق نظر سنجی مردمی و امتیاز مردم به آنها شامل خودرو های تندر ۹۰ ،پژو ۲۰۶ SD ، پژو پارس و سمند سورن ای ال ایکس میباشد. که این خودرو ها علاوه بر قیمت مناسبی که دارند از ایمنی قابل توجهی نیز برخوردار می باشند. 

بهترین خودروهای ایرانی برای مسافرت طبق نظر سنجی مردمی و امتیاز مردم به آنها شامل خودرو های تندر ۹۰ ،پژو ۲۰۶ SD ، پژو پارس و سمند سورن ای ال ایکس میباشد. که این خودرو ها علاوه بر قیمت مناسبی که دارند از ایمنی قابل توجهی نیز برخوردار می باشند.

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    10 تایی ها: بهترین خودرو های دست دوم و اقتصادی خارجی

    در ادامه مجموعه مقالات 10 تایی که بهترین خودروهای داخلی و چینی را بررسی کردیم این بار قصد داریم 10 خودروی کارکرده خارجی را که در شرایط فعلی بازار گزینه های مناسبی برای خرید هستند را بررسی کنیم.

    با تحریم شدن صنعت خودرو و خروج خودروسازان خارجی از بازار ایران صنعت خودروسازی داخلی با مشکلات فراوانی روبه رو شد، کمبود قطعات خودرو از یک سو و از طرف دیگر محدودیت واردات خودرو از سوی گمرک دلایلی برای شروع رشد قیمت خودروها بود. در این زمان قیمت خودروهای داخلی و خارجی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد به طوری که امروز برای خرید ارزان ترین محصول ترین خودروسازی سایپا یعنی پراید باید مبلغی در حدود 55 میلیون تومان بپردازیم. خودروهای وارداتی نیز با توجه به رشد چند صد درصدی خودروهای داخلی از این قاعده مستثنی نبوده و رشد قابل توجهی داشته اند. پس از خروج شرکت های خودروساز، یکی از اصلی ترین مشکلاتی که خودروسازان داخلی با آن روبه رو شدند تامین قطعات خودروها بود. با ورود خودروسازان چینی به بازار و تامین بخشی از قطعات این مشکل تا حدودی بر طرف شد اما این خودروهای جدید دیگر کیفیت خودروهای قبلی را نداشتند و بعد از گذشت مدتی از ورود به بازار مشکلان فنی آنها نمایان می شد. در این مدت خرید و فروش خودروهای کارکرده خارجی که با توجه به اینکه بعضی از انها 10 سال از زمان تولیدشان می گذشت در بین مردم رونق پیدا کرد. در شرایط فعلی یکی از مهمترین سوالاتی که در خریدن خودرو پیش می اید، خرید خودروهای کارکرده خارجی با کیفیت بالا یا خرید خودروهای چینی و داخلی کم کارکرد یا صفر است. یکی از مشکلاتی که خودروهای کارکرده دارند اتمام مدت زمان گارانتی انها، تامین قطعات و هزینه نگهداری برای انها است به خصوص خودروهای قدیمی بسیار بالا. در این مقاله از اکادمی اتکس ما سعی کردیم 10 خودروی کارکرده خارجی را که می توان تا حداکثر قیمت 300 میلیون تومان خرید را بررسی کرده ایم. اولویت بندی این خودرو ها بر اساس قیمت و کیفیت ساخت انها صورت گرفته است و قرار گرفتن انها در این لیست بر اساس محبوبیت و فروش نسبتا خوب انها در بازار صورت گرفته است و حداکثر طول عمر این خودروها 15 سال در نظر گرفته شده است. در ادامه با بررسی این 10 خودرو ما همراه باشید.

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    کم استهلاک‌ترین خودروهای بازار را بشناسید

    هوندا آکورد برای اولین بار در دهه 90 میلادی وارد بازار ایران شد. اگر نگاهی به سایت‌های اینترنتی فروش خودرو بیندازید، می‌توانید هنوز هم آگهی‌های فروش این خودرو را مشاهده کنید، که نشان از کیفیت بالای آن دارد. پس از برجام و رفع تحریم‌ها، مجدداً واردات این خودرو به کشور از سر گرفته شد. شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا به تولید خودروهای باکیفیت و بادوام مشهور است. هوندا آکورد هم از این قاعده مستثنا نیست.

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    ۱۰ خودرو با بهترین صندلی‌ها

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    راحت‌ترین خودرو تولید داخل کمتر از 150 میلیون تومان کدام است

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    10 تایی ها: بهترین خودرو های ایرانی

     در 10 تایی قبلی 10 مورد از بهترین خودروهای چینی را مورد بررسی قرار دادیم و این بار نوبت به ایرانیها رسیده. 

    تاریخچه ساخت خودرو در ایران به سال های 40 باز می گردد و امروزه پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت در ایران به شمار می رود. دو خودروساز بزرگ سایپا و ایران خودرو وظیفه سنگین تولید خودروهای کشور را بر عهده دارند. ایران در سال 1387 سالیانه بیش از یک میلیون خودرو تولید می کرد و این آمار با اعمال مجدد تحریم ها در سال 2017 به زیر یک میلیون کاهش یافت. در زمان تحریم ها و پایان همکاری کمپانی های خودروساز خارجی همچون پژو با ایران، شرکت های خودروساز داخلی با مشکلات تامین قطعات مواجه شدند و از طرفی خودروسازان چینی که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی خودروهای به روز تولید می کردند با صادرات خودروهایشان به ایران به یکی از رقیبان اصلی این دو کمپانی تبدیل شده بودند. در چند سال گذشته ایران خودرو و سایپا با ارائه محصولات بهتر و متنوع تر در تلاش هستند تا به جایگاه قبلی خود در بازار فروش خودروهای بازگردند. دنا را می توان اولین خودروی نسبتا جدید ایران خودرو در نظر گرفت که با مقایسه با خودروهای تولیدی دیگر می توان این پیشرفت را در صنعت خودروسازی کشور مشاهده کرد. علاوه بر مدل های جدید کیفیت ساخت خودروها نیز پیشرفت نسبتا خوبی داشته و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری در خودروهای امروزی شاهد هستیم. در سال 2012 با توجه به شرایط تحریم های اعمال شده امار خودروهای تولیدی ایران به نصف کاهش یافت و به حدود 740 هزار دستگاه در سال رسید. با تکیه بر دانش و نیروی متخصص داخلی این دو خودروساز توانستند با تامین قطعات مورد نیاز تولید سالانه خود را افزایش دهد. اکنون نیز به صورت جدی در مسیر پیشرفت قدم گذاشته اند و در چند سال آینده قطعا شاهد محصولات جدید و پیشرفت در کیفیت محصولات این خودروسازان خواهیم بود. در این مقاله 10 مورد از خودروهای برتر داخلی که از نظر کیفیت توانایی رقابت با خودروهای خارجی دارند را بررسی کرده ایم. سعی کردیم ملاک ارزیابی را کیفیت ساخت این خودروها در نظر بگیریم و در مرحله بعد فاکتور قیمت را اعمال کنیم. پس در ادامه با آکادمی اتکس همراه باشید.

    10. پژو 206 SD V8

    پژو 206 SD V8
    پژو 206 SD V8
    پژو 206 SD V8
    پژو 206 SD V8

    پژو 206 SD اخرین مدل از خانواده 206 است که به عنوان یک خودرویی خانوادگی به صورت صندوق دار وجا دار طراحی شده است. این خودرو که پژو اریان نیز نامیده می شده در سال 2006 توسط تیم طراحی پژو تولید شده و در کشور های مختلف از جمله ایران به فروش می رسیده است. دو پیشرانه 1.4 لیتری و 1.6 لیتری برای این خودرو طراحی شده که فقط نسخه 1.6 لیتری ان در دسترس است. این خودرو در تیپ های V1، V2، V8، V9،V10 و  V20 به بازار عرضه شده اما اکنون نسخه V8 این خودرو در حال تولید می باشد. در مقایسه با مدل های هاچ بک این خودرو از مزیت هاب بیشتری برخوردار است که می توان به پایداری بالاتر و چسبندگی بیش تر به سطح مسیر در هنگام پیچ ها اشاره کرد که این عملکرد به دلیل اضافه شدن صندوق و سیستم تعلیق بازبینی شده در قسمت عقب خودرو است. امکانات بیشتر نظیر تهویه هوا خودکار، ایربگ و کیفیت ساخت بالاتر این خودرو را به گزینه ای مناسب برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است.

    قیمت روز پژو 206 SD V8

     

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1587 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 11.4 ثانیه
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    9. پژو 206 تیپ 5

    پژو 206 تیپ 5
    پژو 206 تیپ 5
    پژو 206 تیپ 5
    پژو 206 تیپ 5

    پژو 206 را می توان یک از موفق ترین محصولات ایران خودرو در نظر گرفت. خودرویی که پس ازحدود دو دهه عرضه در بازارهای داخلی هنوز طرفداران و مشتریان خودش را دارد. 206 در تیپ های 1، 2، 3، 4، و 6 عرضه می شد که امروزه فقط تیپ های 2 و 5 این خودرو تولید می شوند. تیپ 5 این خودرو یکی از بهترین مقرون به صرفه ترین مدل های این خودرو است و در اوایل عرضه در کنار خودروهای پژو پارس و زانتیا در گروه خودروهای پر طرفدار بازار بودند. ظاهر این خودرو همچنان جوان پسندانه است و به لطف قوای فنی، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو پر تیراژ ایران خودرو محسوب می شود. از سال 1391 به بعد و با پایان همکاری پژو با ایران مسئولان ایران خودرو سعی در بومی سازی این خودرو کردند و تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد را با نمونه های داخلی جایگزین کردند. خودروی جدید از نظر ظاهری فقط شبیه به 206 های نسل قدیمی است و بسیاری از سیستم های ان که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود از روی این مدل جدید حذف شد. با اینکه این خودرو تفاوت های اساسی با نسل قدیمی خود پیدا کرده اما همچنان خودرویی محبوب در میان مردم باقی مانده است. 

    قیمت روز پژو 206 تیپ 5

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1587 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 9.6 ثانیه
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    8. پژو پارس اتومات

    پژو پارس اتومات

    پژو پارس اتومات
    پژو پارس اتومات
    پژو پارس اتومات

    پژو پارس خودروی به روز شده پژو 405 است که توسط ایران خودرو در سال 1379 درلیست محصولات ایران شرکت قرار گرفت. در اوایل نام این خودرو سفیر بود و امروزه با عنوان پارس در بازار عرضه می شود. این خودرو شامل مدل های LX، ELX و سال است و محصولات پرفروش ایران خودرو به شمار می اید. نسخه اتومات این خودرو در سال 1392 از خط تولید خارج شد و بعد از مدتی در سال 1396 با موتور TU5 دوباره وارد بازار شد. از نظر ظاهری این خودرو تفاوت های جزئی با پارس معمولی دارد و ان هم رینگ های رینگ های الومیونومی به همراه لاستیک های بزرگتر و ایینه های جانبی راهنمادار است. بیشترین تغییرات در داخل این خودرو دیده می شود که فرم داشبورد کاملا تغییر کرده است و به اصطلاح به ان داشبورد سوناتایی می گویند. سنسور دنده عقب، ایینه های جانبی برقی و ایربگ های تعبیه شده برای سرنشین و راننده از امکانات این خودرو محسوب می شود. اکثر قسمت های داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت مطلوبی ندارند و بعد از مدتی باعث ایجاد سر و صدا در خودرو می شوند. شتاب 14.2 ثانیه این خودرو نشان می دهد که پیشرانه و گیربکس قدیمی با بدنه این خودرو متناسب نیستند. این خودرو و محصولات پژو 206 یکی از پر تیراژ ترین محصولات ایران خودرو به شمار می روند همین موضوع سبب شده تا روند مونتاژ این خودروها سریع و بی دقت باشد و باعث افت کیفیت این محصولات شود.

    قیمت روز پژو پارس اتومات

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها     
    مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1587 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 14.2 ثانیه
    نوع گیربکس 4 دنده خودکار

    7. دنا 

    دنا
    دنا
    دنا
    دنا

    دنا دومین خودروی ملی که پروژه تولید ان از سال 1388 بین مسئولین ایران خودرو با نام NX7 مطرح شده بود و قرار بود به عنوان جایگزینی برای خودروی سمند به بازار عرضه شود ولی همچنان با عرضه این خودرو سمند نیز توسط ایران خودرو تولید می شود. نسل اول این خودرو در سال 1393 وارد بازار شد و به عنوان خودرویی کاملا جدید از سوی ایران خودرو معرفی شد که با مقایسه ابعاد این خودرو با سمند می توان شباهت و یکسان بودن پلتفرم این خودرو را تشخیص داد و این عنوان را کاملا رد کرد. البته در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی تولید و طراحی دنا را می توان پیشرفت بزرگی برای این خودروساز در نظر گرفت. سری اول این خودرو با مشکلات فراوانی مواجه بود و با گذشت زمان ایران خودرو سعی در برطرف کردن این معایب کرد. فضای داخلی کم نسبت به خودروی سمند، عدم هماهنگی پیشرانه و خودرو که باعث ضعیف عملکردن و شتاب نه چندان خوب این خودرو می شود و صندلی های نامناسب از ایرادها و نکات منفی این خودرو هستند که همچنان برطرف نشده اند. طراحی بهتر و اپشن های بیشتر سبب شده خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید این خودرو با سمند داشته باشند. پارس تندر یکی از رقیب های این خودرو محسوب می شود خودرویی با پیشرانه و کیفیتی خوب ولی با امکاناتی ساده و دنا خودرویی با ظاهری زیبا، امکانات بهتر ولی با پیشرانه قدیمی EF7. دنا توانسته طی ارزشیابی های انجام شده 2 ستاره کیفی کسب کند در حالیکه پارس تندر 4 ستاره کیفی کسب کرده است.

    قیمت روز دنا

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1645 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 114 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 12 ثانیه
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    6. تندر 90 E2

    تندر 90 E2
    تندر 90 E2
    تندر 90 E2
    تندر 90 E2

    ایران خودرو پس ازعرضه پیکان برای مدت زمان نسبتا زیادی به دنبال جایگزینی برای این خودرو بود. تندر90 یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این نام شناخته می شود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد. نسل اول این خودرو در سال 1383 وارد بازار های داخلی شد و با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه رو شد و تا سال 1391 با سه مدل E0_E1_E2 در داخل تولید می شد. این خودرو به عنوان خودرویی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده بود و در ان امکانات و اپشن های زیادی تعبیه نشده بود و کمپانی تمرکزش را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود به طوری توانست 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP دریافت کند. مدل های مختلف این خودرو فقط از نظر امکانات و نجهیزات داخلی با یکدیگر فرق دارند و تفاوتی جزئی نیز در نمای ظاهری با یکدیگر دارند و هرسه مدل از یک پیشرانه استفاده می کنند. از نکات منفی این خودرو که اغلب مالکان ان بیان کرده اند نداشتن دید کافی در قسمت عقب خودرو است که به دلیل بزرگ بودن حجم صندوق عقب و قرار گرفتن درب صندوق در ارتفاعی بالاتر نسبت به خودروهای دیگراست. فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار دارد و به کمک سیستم های تعلیق خوب و کابین نسبتا ایزوله سواری نرم و راحتی را تجربه می کنند. کم خرج و کم ایراد بودن این خودرو دلیل محبوب بودن این اتومبیل در داخل کشور است.

    قیمت روز تندر 90 E2

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1598 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 10.2 ثانیه
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    5. دنا پلاس دنده ای

    دنا پلاس دنده ای
    دنا پلاس دنده ای
    دنا پلاس دنده ای
    دنا پلاس دنده ای

    دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که ایران خودرو در سال 1395 این خودرو را به لیست محصولاتش اضافه کرد و در دسترس مشتریان قرار داد. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه قبلی داشته و با چهره ای مدرن تر و جذاب تر روانه بازار شده است. فرم چراغ های جلو و تغییر کرده اند و چراغ های دی لایت به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده اند. خطوطی که روی بدنه طراحی شده اند به حجیم و هیکلی تر شدن خودرو کمک فراوانی داشته و استفاده از خطوط کرومی رنگ در زیباتر شدن ماشین نیز بی تاثیر نبوده است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو با خودروی دنا یکسان است و تفاوتی ندارد ولی ایران خودرو یک گیربکس اتومات برای علاقه مندان به خودروهای اتومات برای این خودرو در نظر گرفته که بتواند محدوده بیشتری از خریداران را برای این خودرو جذب کند. امکانات و اپشن های این خودرو کمی به روزتر شده اند و استفاده از متریال خوب درکابین این خودرو توانسته رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. این خودرو در زمان عرضه اولیه شاهد مشکلاتی بود که بعد ها توسط ایران خودرو برطرف شد. این خودرو با ظاهری مدرن تر و امکانات به روزتر تقریبا یک سر و گردن از خودروهای تولید شده داخلی بالاتر است و با ایزوله سازی قابل قبول کابین سر و صدای کمی به داخل اتاق وارد شده و به کمک صندلی های راحت اسپرت یک سفر خوب را برای شما فراهم می کند.

    قیمت روز دنا پلاس دنده ای

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1646 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 13.5 ثانیه
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    4. پژو 207 

    پژو 206 را می توان سر اغاز تمامی محصولات بعدی این کمپانی در نظر گرفت خودرویی که از با طراحی جذابش در سال 1998 توانست به خودرویی محبوب در بازارهای خارجی و بعد از مدتی با عرضه در ایران در بازارهای داخلی تبدیل شود. پژو 207i که نسل جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این خودرو محسوب می شود بعد از یک وقفه 4 ساله در خط تولید این خودرو در سال 1395 و با واگذاری خط تولید این خودرو به ایران توسط کمپانی فرانسوی پژو به عنوان خودرویی ایرانی روانه بازار شد. این خودرو با یک پیشرانه TU5 به همراه دو گیربکس 4 سرعته اتومات و 5 سرعته دستی به فروش می رسد و نسبت به نسل قدیمی خود دارای اپشن های بیشتری است. در نمای داخلی این خودرو تغییرات فراوانی مشاهده می شود که می توان به مانیتور7 اینچی درقسمت میانی داشبورد، غربیلک فرمان جدید که میزبان کلیدهای جدیدی چون کروز کنترل، تلفن همراه و سیستم های صوتی است و صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد. در نمای بیرونی اصلی ترین تغییرات در فرم چراغ های جلو انجام شده و با ظاهری برجسته چهره ای زیباتر به این خودرو بخشیده است. به غیر از تغییر چراغ های عقب خودرو شاهد تغییرات دیگری در این قسمت نیستیم. استفاده از پلاستیک خشک در کابین خودرو و سیستم تعلیق های در حد معمولی این خودرو از نکات منفی 207i به شمار می رود.

    قیمت روز پژو 207 

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها
    مقادیر
    نوع موتور TU5
    حجم موتور ( لیتر ) 1587
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 11.6
    نوع گیربکس 5 دنده دستی

    3. رنو تندر 90 پلاس اتومات

    رنو تندر 90 پلاس اتومات
    رنو تندر 90 پلاس اتومات
    رنو تندر 90 پلاس اتومات
    رنو تندر 90 پلاس اتومات

    تندر پلاس را می توان فیس لیفت خودروی تندر 90 در نظر گرفت، خودرویی که توانست به لطف کیفیت خوب ساخت، مصرف سوخت پایین و پیشرانه ای قابل قبول طرفداران زیادی پیدا کند. تغییرات انجام شده در بخش های ظاهری، داخلی و اپشن های خودرو جزئی هستند و پیشرانه استفاده شده همان پیشرانه خودروی تندر 90 است با این تفاوت که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی برای این مدل در نظر گرفته است. اضافه شده نوار کرومی به دور ورودی های هوا، تغییر پنل درب ها که به درب های ساندرو شباهت زیادی پیدا کرده است و فرمان با طرح جدید از تغییرات داخلی این خودرو به حساب می ایند. یکی از ایراد هایی که می توان برای این خودرو در نظر گرفت طراحی ظاهری این خودرو است که در مقایسه با رقبایش در بازار همچون دنا پلاس از طراحی نسبتا ساده ای بهره می برد. متریال استفاده شده در داخل کابین در حد قابل قبولی است. این خودرو با صرف نظر کردن امکانات و آپشن های کم، با کیفیت خوب ساخت به یکی از بی دردسرترین خودروهای بازار تبدیل شده است و مناسب افرادی است که به دنبال اپشن و ظاهری به روز برای خودروهایشان نیستند.

    قیمت روز رنو تندر 90 پلاس اتومات

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1598 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 11.7 ثانیه
    نوع گیربکس 4 دنده خودکار

    2. رنو ساندرو اتومات

    رنو ساندرو اتومات
    رنو ساندرو اتومات
    رنو ساندرو اتومات
    رنو ساندرو اتومات

    رنو ساندرو اخرین خودرویی که توسط شرکت پارس خودرو در گروه اتومبیل های رنو به کشور وارد شده و در دو تیپ معمولی و استپ وی در بازار عرضه شده است که قبلا در مورد تفاوت این دو بحث کرده ایم. واردات این خودرو به دلیل بی توجهی خودروساز فرانسوی به قرار داد فروش این خودرو به ایران و لغو ان متوقف شد. محصولات رنو در ایران به دلیل کیفیت خوب خودروها، عمرنسبتا بالای قطعات اتومبیل، سواری خوب و راحت طرفداران زیادی دارند و رنو ساندرو نیز یکی از این محصولات است. این خودرو در بازارهای جهانی نیز عرضه می شود و با نام رنو داچیا بین مردم شناخته می شود. کیفیت خوب این خودرو توانسته نبود امکانات و اپشن های خودروهای هم رده را در این خودرو بی تاثیر جلوه بدهد و رنو ساندرو را در میان خودروهای پرفروش داخلی قرار دهد. طراحی عالی صندلی ها و داشبورد خودرو این امکان را به راننده می دهد که تسلط خیلی خوب و دید عالی نسبت به خودرو و مسیر داشته باشید. سواری نرم و راحت و داشتن فضای نسبتا خوب از ویژگی های مثبت این خودرو به حساب می اید. همانطور که در مورد 207 نیز صحبت کردیم یکی از مشکلات این خودرو گیربکس این خودرو است که با توجه با پایین بودن قدرت و گشتاور موتور شتاب خیلی خوبی برای این خودرو فراهم نمی کند و مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش می دهد به گونه ای مقدار 8.5 لیتر سیکل ترکیبی این خودرو اعلام شده است.

    قیمت روز رنو ساندرو اتومات

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1598 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 11.5 ثانیه
    نوع گیربکس 4 دنده خودکار

    1. پژو 207 صندوق دار اتومات 

    پژو 207 صندوقدار
    پژو 207 صندوقدار
    نمای داخلی پژو 207 صندوقدار
    پژو 207 صندوقدار

    پژو 207 صندوق دار جدیدترین محصولی است که در خانواده خودروهای 206 و 207 به بازار عرضه شده و توانسته سهم فروش خوبی در بازار برای خود کسب کند. این خودرو در اوایل سال 1397 به بازارعرضه شد و به دنبال استقبال خوبی که از خودرو 207 هاچ بک شده بود این خودرو نیز مورد توجه خریداران قرار گرفت. فرم کلی بدنه خودرو تقریبا همان فرم پژو 206 های SD است که قبل از این خودرو وارد بازار شده بودند. امکاناتی از قبیل غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، در این خودرو به چشم می خورند که در نسل های قبلی پژو 206 به صورت بسته های سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گرفت. مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر معیاری است عنوان کم مصرف بودن را برای این خودرو فراهم می کند. از نکات منفی این خودرو می توان به گیربکس اتومات ان اشاره کرد که یکی از بی کیفیت ترین سیستم های انتقال قدرت موجود در بازار است و بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می شود. گذشته از نقطه ضعف های این خودرو کسب 4 ستاره رده کیفی برای این خودرو و امکانات تعبیه شده در ان، 207 صندوق دار را به یکی از بهترین خودروهای تولید شده در کشور تبدیل می کند. 

    قیمت روز پژو 207 صندوق دار اتومات 

    جدول مشخصات فنی 

    ایتم ها مقادیر
    نوع موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور ( لیتر ) 1587 سی سی
    قدرت موتور ( اسب بخار ) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
    شتاب صفر تا صد ( ثانیه) 12.6 ثانیه
    نوع گیربکس 4 سرعته خودکار

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    رونالدو گرانترین خودرو جهان را خرید 162میلیار تومن

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    قیمت خودرو داخلی و وارداتی در99/03/31

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    نقد وبرسی خودرو بی ام و528i

    سری 5؛ نامی پر از افتخار و محبوبیت که سال‌هاست در کنار سایر محصولات دیگر ب ام و می‌درخشد. ب ام و سری 5 یک سدان سایز متوسط لوکس است که نسل اول آن در سال 1972 معرفی شد و در حال حاضر در هفتمین نسل به تولید می‌رسد. سری 5 را باید یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی آلمانی بدانیم که پس از گذشت سال‌ها همچنان پرقدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

    سری 5 مدت‌هاست در بازار کشورمان هم عرضه می‌شود و نسل ششم آن را باید یکی از موفق‌ترین‌ها در ایران بدانیم. سری 5 توسط پرشیا خودرو وارد بازار کشورمان شد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس داخل ایران شد. سری 5 در نسخه‌های مختلفی قابل خریداری است از جمله 520i، 523i و 528i که تفاوت‌هایی میان آنها وجود دارد اما پرطرفدارترین مدل، 528i است که قدرتمندترین مدل هم محسوب می‌شود.

    نکات مثبت ب ام و سری 5

    نسبت به نسل قبلی کاملا لوکس تر شده و صفات لوکس سری هفت به این سری نیز سرایت کرده است

    کاهش قابل توجه ضریب پسا نسبت به نسل قبل

    هندلینگ و چسبندگی به عنوان الگو و نماد برای سایر خودرو سازها است

    نکات منفی ب ام و سری 5

    فرمان مرده عمل میکند و در خیلی از موارد اطلاعاتی از سطح جاده منتقل نمیکند

    هزینه نگهداری  و استهلاک بالا

    امنیت ب ام و سری 5

    نسل ششم ب ام و سری 5 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است.

    نقد کارشناسی ب ام و سری 5

    ب ام و سری 5 یک سدان سایز متوسط لوکس است که در سال 1972 پا به عرصه وجود نهاد و در حال حاضر در هفتمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما آن مدل از سری 5 که قصد داریم اکنون درباره آن صحبت کنیم، مربوط به نسل ششمی است که در سال 2010 معرفی شد و با کد اتاق F10 شناخته می‌شود.

    سری 5 در نسل ششم یک تحول اساسی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرد و کاملا تبدیل به یک خودرو جدید شد. در نمای جلو، جلو پنجره کلیوی دو قلو را می‌بینیم که در همه محصولات ب ام و دیده می‌شود و در نمای عقب، چراغ‌های نسبتا کشیده و جدیدی استفاده شده که ظاهر سری 5 را به سری 7 نزدیک کرده است. این نسل از این سدان لوکس در مدل‌های مختلفی از جمله سدان، گرند توریزمو و تورینگ عرضه می‌شود که مدل گرند توریزمو هم در تعداد محدودی در کنار مدل سدان توسط پرشیا خودرو راه به بازار کشورمان پیدا کرد.

    ب ام و سری 5 از معدود خودروهایی است که برای چندین سال و در این تعداد نسل به تولید می‌رسد. هرچند که ب ام و این کار را در خودروهای دیگری چون سری 3 هم تکرار کرده است. موفقیت سری 5 دلایل زیادی دارد از جمله جذابیت ظاهری که به نوعی بر رقبایی چون مرسدس بنز E کلاس و حتی آئودی A6 برتری دارد و مهم‌تر از آن، کیفیت سواری و لذتی که به راننده از نشستن پشت فرمان آن دست می‌دهد و گویی ب ام و تبدیل به یک نماد و یک الگو برای ساخت چنین خودروهایی تبدیل شده است.

    با ورود به داخل کابین سری 5، بدون شک حس خوبی به شما دست خواهد داد و با دیدن طراحی کابین، شیفته آن خواهید شد. البته ب ام و مدت‌هاست از این زبان طراحی برای محصولات خود استفاده می‌کند و آن را در بسیاری از خودروهایش به کار گرفته است و در هر مدل سعی در بهبود آن دارد. اما با وجود انتقاداتی که برخی از مردم به آن وارد می‌کنند، طراحی کابین سری 5 یکی از مهیج‌ترین‌ و جذاب‌ترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود. البته باید بگوییم که در مدل‌های مختلف سری 5، علاوه بر تفاوت‌های فنی و تجهیزات رفاهی، فرق‌هایی نیز در کابین آنها به چشم می‌خورد و در فول‌ترین نسخه موجود در ایران، یعنی 528i، با وجود استفاده از پکیج M، یک فرمان سه شاخه زیبا در مقابل راننده قرار دارد. به علاوه متریال به کار رفته در کابین در بالاترین حد کیفیت قرار دارند و به این دلیل که ب ام و سعی کرده سری 5 را تاحدودی به سری 7 نزدیک کند، و نیز باوجود رقابتی که بین خودروهای حاضر در این کلاس شکل گرفته، با خودرویی لوکسی روبه‌رو هستیم.

    همان طور که اشاره کردیم، سری 5 در مدل‌های 520i، 523i و 528i وارد بازار ایران شده که از نظر تجهیزات رفاهی با یکدیگر متفاوت هستند. اما اگر بخواهیم تعدادی از آپشن‌های موجود در مدل 528i را نام ببریم، می‌توانیم به یک نمایشگر 6.5 اینچی و سیستم صوتی مجهز به 12 یا 15 بلندگو، امکان پخش تلویزیون از نمایشگرهای عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، مجهز به سردکن و گرمکن، گرمکن صندلی‌های عقب، چراغ‌های زنون، کروز کنترل، نایت ویژن، رادار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلو اتوماتیک، نمایشگر هدآپ، شست و شوی چراغ‌ها و سانروف اشاره کنیم.

    سری 5 در نسخه 520i از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد در حالی که نسخه 523i، به یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور را دارد.

    اما قدرتمندترین نسخه، 528i است که از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. همه این مدل‌ها قدرت خود را از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهند. به علاوه اینکه 528i برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 6.3 ثانیه زمان نیاز دارد و بدون شک لذت رانندگی بالایی دارد. هرچند نمی‌توان آن را با نسخه‌های قدرتمندتر موجود در بازار جهانی از جمله M5 مقایسه کرد اما در بازار محدود ایران، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

    ب ام و سری 5 توسط پرشیا خودرو در بازار کشورمان عرضه شد و در حال حاضر با قیمت 400 تا 850 میلیون تومان در بازار به صورت دست دوم به فروش می‌رسد. مهم‌ترین رقیب سری 5، مرسدس بنز E کلاس است و هر دو آنها جذابیت‌های خاص خود را دارند مدل : 528i

    کلاس : سدان بزرگ لوکس
    گیربکس : 8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
    محور متحرک :دیفرانسیل عقب (RWD)
    تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ : 4 خطی / 16
    حجم موتور سی سی : 1997
    قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه) : 245/5000
    گشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) : 350/1250
    حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) : 250
    شتاب 0 تا 100 کیلومتر(ثانیه) : 6,2
    طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) : 1464/1860/4899
    وزن خالص(کیلوگرم) : 1700
    مشخصات تایر :225/55R17
    مصرف ترکیبی(لیتر) : 9,3
    استاندارد الایندگی :6,5
    حجم مخزن سوخت(لیتر) : یورو 6
    کیسه هوا : راننده / سرنشین جلو / جانبی / پرده ای / زانو
    سیستم های ترمز و پایداری : جلو و عقب دیسکی / DTC - ABS - CBC - DSC
    سیستم های امنیتی : دزدگیر / استارت و ورود بدون کلید
    سیستم های فرمان و هدایت : سنسور سرعت / فرمان پذیری فعال
    سیستم تهویه مطبوع : کنترل اتوماتیک چهارگانه
    سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا : نمایشگر / نویگیشن / TV / چنجر / بلوتوث / سیستم صوتی هارمن کاردون / سیستم مولتی مدیا و نمایشگر ردیف عقب
    سیستم صندلی : تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه / گرم کن و سرد کن صندلی های جلو / ماساژور صندلی های جلو / گرم کن صندلی های عقب
    سیستم اینه و شیشه ها : تنظیم برقی آینه ها با گرم کن / آینه تاشو برقی / شیشه های دودی عقب / پرده برقی عقب و شیشه های جانبی عقب / سانروف
    سیستم روشنایی : روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها / چرخش نور در پیچ / تنظیم اتوماتیک بازه نور / شستشو چراغ های جلو
    سایر امکانات :سنسور پارک / دوربین دید عقب و اطراف / سیستم کمک پارک / سنسور باران / کروز کنترل هوشمند / سیستم کمکی نقطه کور و حرکت بین خطوط / نایت ویژن / مکش درب ها
    ممنون دوستان این یک مقاله درباره بی ام وی 528i
    مممنون میشم این وبلاگ رو به دوستان خود معرفی کنید

     

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • شنبه ۳۱ خرداد ۹۹

    بررسی و تحلیل ویژگی های مرسدس بنز c200

    طراحی مرسدس بنز c200 بسیار زیبا و در عین حال جذاب و قابل توجه صورت گرفته است. طراحان این کمپانی موفق شده اند، چهره ای رسمی و لوکسی با تکیه بر خطوطی ساده و فارغ از هر گونه طراحی اغراق آمیز و فانتزی به ماشین بنز c200 اعطا نمایند. تعبیه چراغ های ال ای دی در نمای عقب و جلو خودرو، زیبای و جذابیت مثال زدنی را برای آن به ارمغان آورده است.

  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
    • علیرضا باقری
    • جمعه ۳۰ خرداد ۹۹